لپ‌تاپ دزدی و دنیای کوچک ما

فکرش را می‌کردید لپ‌تاپی که می‌خرید یک لپ‌تاپ دزدی از آب در بیاید؟ چه حالی می‌شدید که اگر خریدتان را هم از یک منبع معتبر (البته به خیال خودتان) در ایران کرده بودید؟ حتما هم کلی خوشحال بودید که لپ‌تاپی که خریدید چه قیمت خوبی برایش پرداخت کردید و از فروشنده کلی راضی بودید که این همه خوب قیمت بهتان لپ‌تاپ را عرضه کرده. ولی چند روز بعد که در اینترنت به گشت و گذار می‌پردازید متوجه می‌شوید که عکسهایتان همه‌جای اینترنت هست. چرا که این لپ‌تاپی که شما خریدید دزدی بوده. آن هم نه از این ور دنیا از چندین هزار کیلومتر آن‌طرف تر.




شما بودید چه می‌کردید؟ اگر انسان درستکاری بودید با صاحب لپ‌تاپ تماس می‌گرفتید و نحوه پس دادن لپ‌تاپش را باهاش در میان می‌گذاشتید؟ شاید هم دعوتش می‌کردید به خانه‌اتان برای یک آشنایی کوچک؟

ولی از آن‌طرف فکر پولی که برای لپ‌تاپ را داده‌اید می‌کنید؟ چه کسی جوابگوی شما خواهد بود. چه کسی پول شما را پس می‌دهد؟ به همین راحتی‌ها می‌توانید از کسی که لپ‌تاپ را خریدید پولتان را پس بگیرید؟ یا تنها برای این که آبرویتان حفظ شود، از خیر پول گذشته و لپ‌تاپ را پس می‌دهید؟ 

البته که طبق آخرین خبر صاحب اصلی لپ‌تاپ به لپ‌تاپش خواهد رسید. به نظر بنده کار این بنده‌خدایی که با صاحب اصلی لپ‌تاپ تماس گرفته و خواهان بازگردان لپ‌تاپ شده بسیار قابل تقدیر هست.

جالبیش هم این هستش که فروشنده جنس دزدی حتی زحمت این را به خودش نداده که لپ‌تاپ را فرمت کند و سیستم عامل جدیدی رویش نصب کند. با همان شکل و شمایل دزدیده شده به خریدار بیچاره فروخته.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر