بی‌وجدانهای پست

نگاهشان کنید. یک کمی فکر بکنید و خودتان را جای آنها بگذارید. آخر آدم چه‌قدر باید پست و بی‌مقدار باشد که دست به چنین کاری بزند. ببینید با چه آرامشی دارند راه می‌روند و به این فکر هستند که به زودی تعدادی از این آدمهای بی‌شمار را از بین خواهند برد و تعداد بیشتری را هم زندگی‌اشان را برای همیشه عوض خواهند کرد.

اصلا یک لحظه هم که خودم را جای آنها می‌گذارم رعشه بر اندامم می‌افتد. انسانی چنین بی‌وجدان، نه تنها انسان نیستند بلکه لیاقت نامیدن حیوان را هم بر خود ندارد. واقعا چه در سر آنها می‌گذرد که دست به چنین کارهایی می‌زنند؟


امیدوارم که هرچه زودتر پیدایشان کنند و به سزای اعمالشان برسانند. افراطی‌گرایی در هر فرقه و آیینی که باشد غیرقابل دفاع است. افراطی‌گرایی در هر شکلی، به هر بهانه‌ای که ظاهر شود باید قاطعانه باهایش برخورد شود،‌ حتی اگر به واسطه‌ی دینی ظاهر شود.


در جهانی زندگی می‌کنیم که چنین اتفاقاتی در گوشه و کنارش هر روزه پیش می‌آید. نباید از کنارشان ساده گذشت. هر کدام از ما باید کاری هر چند کوچک هم که شده انجام دهیم تا ریشه افراط گرایی خشکانده شود. که اگر این‌طور نشود روزی گریبان من و تو و نزدیکان ما را هم خواهد گرفت.

۶ نظر:

  1. چه جالب مشابه پاراگراف اول شما از دیروز بارها از ذهم من هم گذشته. خصوصا وقتی تصویری از مردی رو دیدم که پاهاش قطع شده بود، تصویر استخوان بیرون زدش از ذهنم بیرون نمیره. و اینکه چندین نفر امثال اون بیگناه هستند که یک روز عادی از خونه بیرون رفتند اما از اون روز به بعد دیگه به زندگی عادی نخواهند داشت. برای من هم همیشه سوال بوده که چی میشه که یه عده آدمها این توانایی رو پیدا میکنند که با زندگی بقیه هرجور که خواستن بازی کنن. کاش یه روز با پیشرفت علم بتونیم جلوی جنایت رو بگیریم.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. بسیار دهشتناک بود تصاویر. من که نتوانستم ببینمشان. امیدوارم روزی برسد.

      حذف
  2. Dooste aziz in aks ha motealegh be do adame javane bi-gonah ast. Lotfan aksha ro bardarid. mitoonid be site Hffingtunpost brid va khodetoon khabar ro bekhanid. Eradatman, Hamid (link: http://www.huffingtonpost.com/2013/04/18/salah-eddin-barhoum-bosto_n_3112892.html?1366326085)

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. دوست گرامی نگاهی به این جا بیندازید http://www.cbc.ca/gfx/images/news/topstories/2013/04/19/mi-suspects-fbi-captured-de.jpg و یا http://www.cbc.ca/news/world/story/2013/04/20/boston-marathon-shooting-saturday.html
      همان طور که می بینید روی عکسی که نفر دوم هستش علامت فوت شده زده‌اند. به نظر می‌آید تشابه فیزیکی باعث این مطلب شده است.

      حذف
  3. اون جوان یک آدم دیگه اس که خودش رفته گفته من بیگناهم اما اینها توسط اف بی آی به عنوان مظنونین اصلی اعلام شدند و از مردم خواسته شده که شناساییشون کنند

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. دمش گرم که رفته و گفته. خوبی‌اش این هست که به خوشی برایش تمام شد و پلیس مظنونین اصلی را در اختیار گرفت.

      حذف